lördag,

steg upp halv elva, då väntade frukost ute på altanen.
sen slapp i några timmar innan jag gjorde mig klar
för att åka in till stan. mamma o anders skulle köra in
samtidigt så då fick jag skjuts in, det gillade jag :O)
då var det att springa in till martin först för att hämta
honom och maria, sen bar det av på cykel ut till långö
för att först svänga inom maria där hon skulle in o
lämna o byta lite kläder innan vi fortsatte ner till beach
där det blev en massa volleybollspelande för mig,
martin, stoffe och jeppe ! kände även på vattnet som
riktigt skönt för en gångs skull, lagom varmt faktiskt :p
när vi lattjat vidare med bollen sen så började det att
dugga lite smått, så vi bestämde oss då för att packa
ihop grejerna o ta cykeln tillbaks in till stan, och då
jääävlar brakade himlen loss när vi kommit en bit in.
öste ner med regn så vi var som ett par dränkta katter
när vi kom in, och precis efter det så började det att
blixtra o åska ute , riktigt ordenligt också, wahoo!
så då drog jag o martin igång o kikade på en film,
Fredagen den 13:e , den senaste utav allihopa där :)
under filmens gång ringde vi runt lite grann och fick
tag i några vänner som var sugna på att käka ute,
och även ett bord bokades på oleary's vid 20.30 .
jag, martin, sara, jeppe, peter och thom skulle dit
för att svulla lite :) senare kom stoffe förbi en snabbis
innan han skulle ner o hämta sin tjejkompis jessica
vid tåget, sen kom dom tillbaka för att chilla lite !
så en drink senare försvann vi vidare till nivå för att
ta nåt litet att dricka, fast det var bara jag, stoffe och
jessica som beställde in dricka, de andra fegade ur ;)
det började regna som fan igen när vi satt på nivå, så
jag föreslog att vi skulle åka o bada istället för att gå
vidare till nåt annat ställe .. en del var sugna på det.. :)
så istället för piraten eller PM så sprang var och en
hem till sig för att fixa badkläder eller iaf nånting att
bada i, sen plockade jeppe upp oss i ösregnet innan
vi tillsammans drog ut till långö badstrand, haha :O)
där blev det att raka vägen springa ner till vattnet för
att hoppa i o baada! det var faktiskt riktigt skönt där
i vattnet, så vi låg i ungefär en tjugo minuter totalt.
simmade o plaskade runt i mörkret, haha.. såg ju
knappt varandra heller, men det gick bra ändå :p
jag, jeppe, stoffe och jessica var de ändå som hade
mod till att bada, de andra fegade ur bara, hihi ;o)
efter en bra stund efter vi badat stod vi bara i regnet
o försökte komma på hur vi skulle göra för att INTE
blöta ner bilen, vilket slutade ganska bra när vi la
handduken på sätet innan vi satte oss ner där .
sen bar det först av till bergåsa för att släppa av
stoffe o jessica, o sen in till stan för att lämna
bilen och sen gå hem till jeppe för att torka av sig
lite och sen svira om. jag badade i mina boxer o
jag orkade inte byta om när vi kom in till stan , så
jag gick ifrån där vi parkerade bilen (bakom wachtmeister)
hem till jeppe i bara flipflops och mina boxers,
med en axelväska och två påsar i handen, haha.
jeppe gick i badshorts.. kan ju säga att vi fick en hel
del underliga blickar utav folket som såg oss, haha :p
men hem till jeppe för att torka av sig och svira om lite,
sen sprang vi bort till piraten för att gå in där o glida !
träffade elin, tove och några andra känningar där så
det var trevligt! 1h intensiv dans (eller flänga runt) så
var det dags att röra sig hem mot jeppe igen för att
hälsa på john blund, och det gjorde vi, med besked! :)

dagen såg alltså ut såhär i korta drag -
jämjö - stan - långö - stan - långö - stan.
hah, riktigt lyckad dag får jag säg ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0